DITTRICH & SCHLECHTRIEM

Thomas Liu Le Lann

Milo

29 Apr 2021 – 26 Jun 2021

English German

DITTRICH & SCHLECHTRIEM is pleased to announce the first solo show in Berlin of Thomas Liu Le Lann, opening on the occasion of Gallery Weekend Berlin, April 29–May 2, 2021. Titled Milo, the exhibition consists of multi-material fabric paintings, sculptural installations, poetic texts, and a new series of sculptural and figurative forms termed Soft Heroes that aim to disturb and liberate perspectives on social normative ideologies through a pronounced yet “soft” attitude of ambivalence.

“Milo” is the name of a boy Thomas met in Vienna and fell in love with. At the time, he promised him to call his next exhibition Milo, and that’s the show that is opening today.

In this show, there are fifteen new pieces. Seven of them form a round: Milo and friends. Thomas has a sense of community. It is a farandole of tricycles that the ordeal of confinement has not allowed to be patched up. No matter, the basis of his work is collaborative and he has given them to a bike specialist to repair. These tricycles are ridden by seven queerdos, Pee-wee Hermans trained in a round, ready to cross the country on three wheels for a vanilla milkshake or a bubble-tea. If motorsports, sliding or speed sports suffer from a testosterone footprint, his tricycles would be their campy counterparts, props for little Ponies, fashion-sports equipment for those from Faggotland. They are topped by soft, faded figures, e-boys reading Dazed and Confused, listening to Hannah Diamond and mixing tartan, rainbow gaiters, shiny coverings. They are Milo’s friends, little Monsters from Vienna that wear make-up that’s gone bad. They are dressed with T-shirts with the initials PMS standing for Premenstrual Syndrome realized by the artist Marlie Mul. It is haunted-couture. Their feet are blistered from drinking tea and eating gelatin. They are flabby, shabby. More like Lynda Benglis sculpture-larvae than Robert Morris macho-rugged devices. They are humans-velocipedes escaped from a provincial Pride, led by Thomas Liu Le Lann under the influence of fairies and Minnie-mousses from Claes Oldenburg.

DITTRICH & SCHLECHTRIEM freuen sich, zum Gallery Weekend Berlin am 29. April–2. Mai 2021 Thomas Liu Le Lanns erste Einzelausstellung in Berlin zu eröffnen. Die Schau mit dem Titel Milo besteht aus Stoffbildern aus diversen Materialien, skulpturalen Installationen, poetischen Schriften und einer neuen Reihe skulptural-figurativer Gestalten namens Soft Heroes, die mittels einer markanten und doch „weichen“ Haltung der Ambivalenz Perspektiven auf normative gesellschaftliche Ideologien aufbrechen und freisetzen wollen.

„Milo“ ist der Name eines Jungen, in den Thomas sich in Wien verliebte. Damals versprach er ihm, seine nächste Ausstellung Milo zu nennen. Heute ist es so weit.

Die Ausstellung zeigt fünfzehn neue Arbeiten. Sieben bilden einen Kreis: Milo und seine Freunde. Thomas erlebt ein neues Gemeinschaftsgefühl: ein Ringelreihen aus Dreirädern, die in den quälenden Monaten der Ausgangssperren nicht geflickt werden konnten. Aber egal, Teamwork ist die Grundlage der Arbeit, also hat er sie bei einem Fahrradspezialisten in Reparatur gegeben. Auf den Dreirädern fahren sieben Queerdos, Pee-wee Hermans auf einer Kreisbahn, die für einen Vanillemilchshake oder einen Bubble Tea jederzeit auf ihren Dreirädern quer durchs Land sausen würden. Wenn Motorsport und überhaupt alle Sportarten, die mit Gleiten und Geschwindigkeit zu tun haben, vor Testosteron triefen, sind seine Dreiräder die campen Gegenstücke, Accessoires für kleine Ponys, Modesportausrüstung für die Bewohner von Schwuchtelland. Darauf sitzen weiche, ausgeblichene Gestalten, e-Boys, die Dazed and Confused lesen, Hannah Diamond hören und Schottenmuster mit Regenbogenstulpen und glänziger Überkleidung kombinieren. Es sind Milos Freunde, kleine Monster aus Wien, deren Makeup das Ablaufdatum überschritten hat. Sie tragen T-Shirts mit den Initialen PMS für prämenstruales Syndrom, geschaffen von der Künstlerin Marlie Mul, Haute Couture für Gespenster. Ihre Füße haben Blasen von all dem Tee und der Gelatine, die sie zu sich nehmen. Sie sind schwabbelig und heruntergekommen; eher Lynda Benglis-mäßige Skulpturenlarven als abgehärtete Machomaschinen à la Robert Morris; Mensch-Velozipede, die von einem Provinz-CSD abgehauen sind, angeführt von Thomas Liu Le Lann unter dem Einfluss von Feen und Minnie-Mousses von Claes Oldenburg.

Thomas likes dummies. In fact, there is one. Training Part 3 is a large baby-pink blown-glass pacifier made in Vincent Breed’s workshop. It is a palliative object, a learning method for baby teeth but in this case slightly more dangerous. When we see it we think about his appetite for pink, soft and ductile candies. Thomas likes sweet Tagada and Antonin Carême’s cream pastries. They remind him of the founding act of the Virgin Mary feeding her child, or the She-wolf of the Rome Capitol giving milk to Remus and Romulus. Moreover, during his previous stay in Rome—between two visits to the gay bar Incognito—Liu Le Lann was obsessed with the lactation of Saint Bernard. The pacifier is fragile and is placed on a base of wooden pallets. The wood is dry and absorbs the excretions of the salivary glands. It is a delicate sensation between delight and misery.

A shellfish claw covered in grey bath towels—probably stolen during one of his visits to the Beau Rivage Palace in Lausanne—holds a bunch of seaweed. It’s a rereading of a funeral wreath. They are underwater Armani Chrysanthemum. When you see them, you think of Cosima von Bonin, but you can also slip further away. Perhaps this clip is dedicated to the artistic director Howard Ashman. He was a Broadway man behind the Disney Studios revival in the late 1980s. The creator of the crypto-queer film “The Little Mermaid” and its fantabulous lobster Sebastian, he died of AIDS in 1991 and was relegated to the studio‘s dustbin. Soft Heroes are too often forgotten.

The above is an excerpt from the essay contributed by Pierre-Alexandre Mateos and Charles Teyssou for the exhibition catalogue, which will be available at the gallery in May 2021.

For further information on the artist and the works or to request images, please contact Owen Clements, owen(at)dittrich-schlechtriem.com.

Thomas mag Attrappen. Es gibt sogar eine in der Ausstellung. Training Part 3 ist ein großer babypinker Schnuller, hergestellt in Vincent Breeds Glasbläserwerkstatt: ein Beruhigungsmittel und Lernspielzeug für Babyzähne, nur etwas gefährlicher. Der Anblick lässt an sein Verlangen nach geschmeidig weichen rosafarbenen Naschereien denken. Thomas steht auf süße Tagadas und Antonin Carêmes Sahnetörtchen. Sie erinnern ihn an den Gründungsakt der Jungfrau Maria, die ihrem Kind die Brust gibt, oder die kapitolinische Wölfin, die Remus und Romulus säugt. Zudem war Thomas Liu Le Lann bei seinem vorigen Aufenthalt in Rom – zwischen zwei Besuchen in der Schwulenbar Incognito – besessen von der Lactatio des Heiligen Bernhard. Der zerbrechliche Schnuller ruht auf einem Podest aus Holzpaletten. Das trockene Holz saugt die Ausscheidungen der Speicheldrüsen auf, eine ganz eigene zarte Empfindung zwischen Entzücken und Elend.

Die mit – wahrscheinlich bei einem seiner Besuche im Beau Rivage Palace in Lausanne geklauten – grauen Badetüchern bezogene Schere eines Schalentiers hält ein Bündel Seegras: eine Neuinterpretation des Trauerkranzes, die Armani-Chrysanthemen der Unterwasserwelt. Wer sie sieht, denkt an Cosima von Bonin, aber man kann die Gedanken auch etwas weiter wandern lassen. Vielleicht ist der Clip dem Broadway- und Filmregisseur Howard Ashman gewidmet, einer wichtigen Figur in der Disney-Renaissance der späten 1980er. Der Schöpfer des untergründig queeren Films „Arielle, die Meerjungfrau“ und des fabelhaften Krabbenmännchens Sebastian starb 1991 an AIDS und verschwand in der Mottenkiste des Studios. Weiche Helden geraten zu oft in Vergessenheit.

Diese Passage stammt aus Pierre-Alexandre Mateos’ und Charles Teyssous Essay im Katalog zur Ausstellung, der ab Mai 2021 über die Galerie zu beziehen sein wird.

Für weitere Informationen zum Künstler und den Werken oder um Bildmaterial anzufordern, wenden Sie sich bitte an Owen Clements, owen(at)dittrich-schlechtriem.com.

MILO
By PIERRE-ALEXANDRE MATEOS & CHARLES TEYSSOU

“Milo” is the name of a boy Thomas met in Vienna and fell in love with. At the time, he promised him to call his next exhibition Milo, and that’s the show that is opening today.

In this show, there are fifteen new pieces. Seven of them form a round: Milo and friends. Thomas has a sense of community. It is a farandole of tricycles that the ordeal of confinement has not allowed to be patched up. No matter, the basis of his work is collaborative and he has given them to a bike specialist to repair. These tricycles are ridden by seven queerdos, Pee-wee Hermans trained in a round, ready to cross the country on three wheels for a vanilla milkshake or a bubble-tea. If motorsports, sliding or speed sports suffer from a testosterone footprint, his tricycles would be their campy counterparts, props for little Ponies, fashion-sports equipment for those from Faggotland. They are topped by soft, faded figures, e-boys reading Dazed and Confused, listening to Hannah Diamond and mixing tartan, rainbow gaiters, shiny coverings. They are Milo’s friends, little Monsters from Vienna that wear make-up that’s gone bad. They are dressed with T-shirts with the initials PMS standing for Premenstrual Syndrome realized by the artist Marlie Mul. It is haunted-couture. Their feet are blistered from drinking tea and eating gelatin. They are flabby, shabby. More like Lynda Benglis sculpture-larvae than Robert Morris macho-rugged devices. They are humans-velocipedes escaped from a provincial Pride, led by Thomas Liu Le Lann under the influence of fairies and Minnie-mousses from Claes Oldenburg.

Thomas likes dummies. In fact, there is one. Training Part 3 is a large baby-pink blown-glass pacifier made in Vincent Breed’s workshop. It is a palliative object, a learning method for baby teeth but in this case slightly more dangerous. When we see it we think about his appetite for pink, soft and ductile candies. Thomas likes sweet Tagada and Antonin Carême’s cream pastries. They remind him of the founding act of the Virgin Mary feeding her child, or the She-wolf of the Rome Capitol giving the pie to Remus and Romulus. Moreover, during his previous stay in Rome—between two visits to the gay bar Incognito—Liu Le Lann was obsessed with the lactation of Saint Bernard. The pacifier is fragile and is placed on a base of wooden pallets. The wood is dry and absorbs the excretions of the salivary glands. It is a delicate sensation between delight and misery.

MILO
Von PIERRE-ALEXANDRE MATEOS & CHARLES TEYSSOU

„Milo“ ist der Name eines Jungen, in den Thomas sich in Wien verliebte. Damals versprach er ihm, seine nächste Ausstellung Milo zu nennen. Heute ist es so weit.

Die Ausstellung zeigt fünfzehn neue Arbeiten. Sieben bilden einen Kreis: Milo und seine Freunde. Thomas erlebt ein neues Gemeinschaftsgefühl: ein Ringelreihen aus Dreirädern, die in den quälenden Monaten der Ausgangssperren nicht geflickt werden konnten. Aber egal, Teamwork ist die Grundlage der Arbeit, also hat er sie bei einem Fahrradspezialisten in Reparatur gegeben. Auf den Dreirädern fahren sieben Queerdos, Pee-wee Hermans auf einer Kreisbahn, die für einen Vanillemilchshake oder einen Bubble Tea jederzeit auf ihren Dreirädern quer durchs Land sausen würden. Wenn Motorsport und überhaupt alle Sportarten, die mit Gleiten und Geschwindigkeit zu tun haben, vor Testosteron triefen, sind seine Dreiräder die campen Gegenstücke, Accessoires für kleine Ponys, Modesportausrüstung für die Bewohner von Schwuchtelland. Darauf sitzen weiche, ausgeblichene Gestalten, e-Boys, die Dazed and Confused lesen, Hannah Diamond hören und Schottenmuster mit Regenbogenstulpen und glänziger Überkleidung kombinieren. Es sind Milos Freunde, kleine Monster aus Wien, deren Makeup das Ablaufdatum überschritten hat. Sie tragen T-Shirts mit den Initialen PMS für prämenstruales Syndrom, geschaffen von der Künstlerin Marlie Mul, Haute Couture für Gespenster. Ihre Füße haben Blasen von all dem Tee und der Gelatine, die sie zu sich nehmen. Sie sind schwabbelig und heruntergekommen; eher Lynda Benglis-mäßige Skulpturenlarven als abgehärtete Machomaschinen à la Robert Morris; Mensch-Velozipede, die von einem Provinz-CSD abgehauen sind, angeführt von Thomas Liu Le Lann unter dem Einfluss von Feen und Minnie-Mousses von Claes Oldenburg.

Thomas mag Attrappen. Es gibt sogar eine in der Ausstellung. Training Part 3 ist ein großer babypinker Schnuller, hergestellt in Vincent Breeds Glasbläserwerkstatt: ein Beruhigungsmittel und Lernspielzeug für Babyzähne, nur etwas gefährlicher. Der Anblick lässt an sein Verlangen nach geschmeidig weichen rosafarbenen Naschereien denken. Thomas steht auf süße Tagadas und Antonin Carêmes Sahnetörtchen. Sie erinnern ihn an den Gründungsakt der Jungfrau Maria, die ihrem Kind die Brust gibt, oder die kapitolinische Wölfin, die Remus und Romulus säugt. Zudem war Thomas Liu Le Lann bei seinem vorigen Aufenthalt in Rom – zwischen zwei Besuchen in der Schwulenbar Incognito – besessen von der Lactatio des Heiligen Bernhard. Der zerbrechliche Schnuller ruht auf einem Podest aus Holzpaletten. Das trockene Holz saugt die Ausscheidungen der Speicheldrüsen auf, eine ganz eigene zarte Empfindung zwischen Entzücken und Elend.

A shellfish claw covered in grey bath towels—probably stolen during one of his visits to the Beau Rivage Palace in Lausanne—holds a bunch of seaweed. It’s a rereading of a funeral wreath. They are underwater Armani Chrysanthemum. When you see them, you think of Cosima von Bonin, but you can also slip further away. Perhaps this clip is dedicated to the artistic director Howard Ashman. He was a Broadway man behind the Disney Studios revival in the late 1980s. The creator of the crypto-queer film “The Little Mermaid” and its fantabulous lobster Sebastian, he died of AIDS in 1991 and was relegated to the studio’s dustbin. Soft Heroes are too often forgotten.

Deftones#2, Deftones#3, both canvas with vinyl eyes protruding from tapestry made by Vladimir Boson, give us a look that leaves us unsure whether they are friendly or compassionate. You might think they’re brave, a bit dumb, but at times they seem to be shot through with a kind of mathematical gumption that amounts to genius. One thinks of Spyro the dragon, the video-game star, coming to pierce a cocaine-chic design by Gaetano Pesce. They could also appear in Bikini Bottom, the marine city of SpongeBob, with their Bertrand-Lavier cartoonish allure. But the titles put us on the track of Deftones fandom. The Sacramento nu-metal band’s bassist Chi Cheng was left in a coma following a severe car accident in November of 2008 and died in 2013. Their latest album is adorned with the same look between tenderness and torpor that seems to belong to the late musician. There are superb men who are humbled by the elevation and the decline of their rivals. Chi Cheng, another soft hero?

Love to death! There’s this wooden shoe box with a pair of Demonia V-CREEPER-516 with a black glass sole (Amor e Morte). It is not an object of temptation, a new pair of Boolenciaga, it is an epitaph! A parallelepiped where gothic scrolls have replaced the words. One thinks of a funeral oration by Marc Almond, or the Italian romantic opera composer Gaetano Donizetti. There are pink LEDs, it’s as if she’s taken to the water after a romantic breakup in a Rimini club. More prosaically, they’re shoes that Thomas ordered on the internet that were mistakenly the wrong size. In an exhibition nothing is lost and Thomas Liu Le Lann also makes art with Amazon prime insolence. Six-Feet-Under art that can be transported in less than 24 hours, the time to console oneself for one’s last love. Aesthetics of the graveyard, of tears and the freeport.

And then there are other paintings, or rather, given the dimensions, sculptures composed like puzzles. Young Faun PlayingFlute is decorated with a poem. Cruising in the Luxembourg Gardens. Others are with floral compositions. These are his market darlings, the daffodils dance the Nutcracker like in Fantasia. Behind their apparent bonhomies à la Pierre Bonnard, they are in a position to attack. The army is still pink-washing. They will soon be alongside Martha Stewart or Bree Van de Kamp. The pleasure of giving. If the paintings are there to decorate, it’s in the spirit of more is never enough, à la Tony Duquette. No beige or grey here for the chaste individual, but vinyl that can be found on the benches of borderline prostitution bars.

For all his creations will end up in ashes. As Thomas has already said, he has no pretensions to posterity, and that is disarming. This bar of hoes may be opened by him in the future. As an honest conclusion, there are these three skateboards stacked like a bonfire: The Weakling. One thinks of Thomas Liu Le Lann in his teenage years skating in the streets of Nantes. We think of the bros and their looks at the one who thought he was Tony Hawk in Paloma Spain. He dreamt of being on Venice Beach and flirting while listening to electro-trash and reading Terence Koh’s Asian Punk Boy blog. A puppet snake inherited from a National Geographic subscription smothers his three boards in a pop asphyxiation movement.

Applause, applause. Milo is the title of his exhibition. The next show will be called Luka Magnotta or Catherine Tramell. He promised me.

Pierre-Alexandre Mateos and Charles Teyssou are a duo of curators and writers. They recently co-curated with Kevin Blindermann: Jacques de Bascher, an exhibition, presented as part of No Dandy No Fun at Kunsthalle Bern and at Treize, Paris. In collaboration with Rasmus Myrup and Octave Perrault, they initiated the Cruising Pavilion, a series of exhibitions dedicated to cruising and architecture which travelled to Venice (16th Architecture Biennale), New York (Ludlow 38) and Stockholm (ArkDes Museum). As an ongoing project, they also did a research residency at the LUMA Foundation in Arles initiated by Hans-Ulrich Obrist and dedicated to Southern Gothic (arlesterminalcity.com). They have been editors of L’Officiel Art and are regular contributors to Spike, Mousse Magazine, Double, and Cura Magazine.

Die mit – wahrscheinlich bei einem seiner Besuche im Beau Rivage Palace in Lausanne geklauten – grauen Badetüchern bezogene Schere eines Schalentiers hält ein Bündel Seegras: eine Neuinterpretation des Trauerkranzes, die Armani-Chrysanthemen der Unterwasserwelt. Wer sie sieht, denkt an Cosima von Bonin, aber man kann die Gedanken auch etwas weiter wandern lassen. Vielleicht ist der Clip dem Broadway- und Filmregisseur Howard Ashman gewidmet, einer wichtigen Figur in der Disney-Renaissance der späten 1980er. Der Schöpfer des untergründig queeren Films „Arielle, die Meerjungfrau“ und des fabelhaften Krabbenmännchens Sebastian starb 1991 an AIDS und verschwand in der Mottenkiste des Studios. Weiche Helden geraten zu oft in Vergessenheit.

Deftones#2, Deftones#3, zwei Leinwände mit Vinylaugen, die aus Vladimir-Boson-Tapeten hervorlugen, blicken uns auf eine Weise an, die wir nicht recht als freundlich oder mitleidsvoll einordnen können. Fast meint man, sie seien tapfer, ein bisschen doof, dann wieder scheint eine Art mathematischer Mumm in ihnen aufzublitzen, der schon genial ist. Man denkt an den Drachen und Videospielestar Spyro, der antritt, ein Kokain-Chic-Design von Gaetano Pesce zu durchstoßen. Oder vielleicht gehören sie nach Bikini Bottom, SpongeBobs Unterwasserstadt, mit ihrer Bertrand-Lavier-mäßigen Cartoonaura. Die Titel wiederum verweisen uns auf die Fangemeinde der Nu-Metal-Band Deftones aus Sacramento, deren Bassist Chi Cheng nach einem schweren Verkehrsunfall im November 2008 im Koma lag und 2013 starb. Ihr jüngstes Album kommt im selben Look zwischen Zärtlichkeit und Lähmung daher, der zu dem verstorbenen Musiker zu passen scheint. Es gibt Ausnahmemenschen, die der Aufstieg und Fall ihrer Rivalen Demut lehrt. Auch Chi Cheng ein Soft Hero?

Liebe bis zum Tod! In einer hölzernen Schuhschachtel ruht ein Paar Demonia V-CREEPER-516 mit schwarzer Glassohle (Amor e Morte). Keine Versuchung, kein neues Paar Boolenciaga, sondern eine Grabinschrift! Ein Parallelflach, auf dem die Wörter durch gotische Schnörkel ersetzt wurden. Man denkt an eine Grabrede von Marc Almond oder den romantischen italienischen Opernkomponisten Gaetano Donizetti. LEDs leuchten pink, als sei sie nach einer romantischen Trennung in einem Club in Rimini ins Wasser gegangen. Die Wahrheit ist prosaischer: Thomas hat die Schuhe im Internet bestellt und sie haben ihm versehentlich die falsche Größe geschickt. Eine Ausstellung verliert nichts und Thomas Liu Le Lann macht auch aus Amazon-Prime-Frechheiten Kunst. Six-Feet-Under-Kunst, die in weniger als den 24 Stunden, die man braucht, um sich über die letzte Liebe hinwegzutrösten, versandfertig ist. Eine Ästhetik des Friedhofs, der Tränen und der Zollfreizone.

Dazu andere Bilder oder, angesichts ihrer Maße, eher Skulpturen, die wie Puzzles gestaltet sind. Young Faun Playing Flute ist mit einem Gedicht geschmückt. Cruising im Jardin du Luxembourg. Andere zeigen Blumenkompositionen. Seine Lieblinge vom Markt, die Narzissen, tanzen den Nussknacker wie in Fantasia. Vordergründige Jovialität im Stil von Pierre Bonnard verbirgt kaum ihre Angriffslust. Die Armee kann das Pink-Washing nicht lassen. Bald werden sie sich mit Martha Stewart oder Bree Van de Kamp zusammentun. Die Freude am Geben. Wenn diese Bilder hier Dekoration bilden, dann im Geiste Tony Duquettes: Mehr ist nie genug. Nirgends Beige oder Grau für tugendhafte Betrachter, dafür Vinyl wie auf den Sitzbänken in Stricherbars.

Denn alle seine Schöpfungen werden zu Asche werden. Wie Thomas schon gesagt hat, erhebt er keine Ansprüche auf die Nachwelt, was entwaffnend ist. Vielleicht eröffnet er irgendwann mal diese Schlampenbar. Einen aufrichtigen Schlusspunkt bilden die drei wie zu einem Scheiterhaufen gestapelten Skateboards: The Weakling. Man stellt sich Thomas Liu Le Lann als Teenager vor, wie er auf seinem Skateboard durch die Straßen von Nantes rollt. Wir stellen uns die Bros vor und ihre Blicke auf den einen, der glaubte, er sei Tony Hawk in Paloma-Spanien. Er träumte von einem Leben in Venice Beach, von Flirts, während er Electrotrash hörte und Terence Kohs Blog Asian Punk Boy las. Eine Schlangenattrappe, ein Erbstück aus einem National-Geographic-Abo, hält seine drei Bretter in einem Pop-Würgegriff.

Applaus, Applaus. Milo ist der Titel dieser Ausstellung. Die nächste Schau wird Luka Magnotta oder Catherine Tramell heißen. Hat er mir versprochen.

Pierre-Alexandre Mateos und Charles Teyssou sind ein Kuratoren- und Autorenduo. Zuletzt kuratierten sie zusammen mit Kevin Blindermann Jacques de Bascher, an exhibition, die als Teil von No Dandy No Fun in der Kunsthalle Bern und bei Treize in Paris zu sehen war. Gemeinsam mit Rasmus Myrup und Octave Perrault riefen sie Cruising Pavilion ins Leben, eine Reihe von Ausstellungen rund um Cruising und Architektur, die nach Venedig (16. Architektur-Biennale), New York (Ludlow 38) und Stockholm (ArkDes Museum) ging. Ein fortlaufendes Projekt, das sie im Rahmen eines von Hans-Ulrich Obrist initiierten Forschungsaufenthalts an der Fondation LUMA in Arles verfolgten, ist dem Southern Gothic gewidmet (arlesterminalcity.com). Sie sind Herausgeber von L’Officiel Art und schreiben regelmäßig für Spike, Mousse Magazine, Double und Cura Magazine.

UNTITLED
By SER SERPAS

little devils
they repair and collate off the edges of unseized
stretches of shoreline true to themselves in their lack
laika in
touching at tips and roads together fort kid
forgotten sweaters and homes at home in workshopped
environments
tips touch
you made sense at the break away
hero softly not to yell in
a wrap around and stag nation
mass production and
what goes on before you would know what to do with
when someone said yes i will
spend a time
whats to spend and when resurrected
pain inflicted never see the end
you cant hurt what you cant touch
in whats communicated at edges i say goodbye to what i know
connection once trounced
saw my ambition flow
what can i do but stop speaking
communicate how i know how
what i made up by dusk light to get you to stay
what i wish i wish for control
for that edge and ability to down fall
for what these years in an instant have meant id be lost if i
tried and imagine
the possibility in that instant
its just that im always stolen
just that time is that
if i saw something good i guess i wouldnt care
its too bad its good and if i were to see myself reflected in
this i would know better than
the flowing and decrying and flying to my point of reference i
know what it is that i want and its not at this many means of
distance an hour backwards off my most and in a circle
dog eat dog but wont
a memory in a memory of whats to come how one can be so inside
to be out of it
moments call for decades and wont take it back
its better not to,
falling love is out of place
single file
pains of being pure
heart of darkness
at the in betweens
when the sun hits
in laying what i thought of as mine in a crime and secession
rites in passages
told from the perspective of half sentience
acknowledging what will happen
to whom it involved
beyond that fourth space
it matters where you are
entrapment so predictable as to be legend to this map askew in
its directionless love affair so completion its tactic verbose
yet we who found we
in that sense the pretenders no more
whats saving in the grand scheme what is that so
protect us wholly from each others wills collect and consume
i found shards of glass next to my pillow at home where my
heart is
my home asked why i quit smoking and i didnt
whats left to do that holds self up through some shadow
optical trick on a wall
whats left end compass ourselves
mercys just a dream
isnt she

Ser Serpas

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